QUO VADIS RESIDENT EVIL VII 2

Seria Resident Evil jest bez wątpienia jedną z najbardziej znanych i rozpoznawalnych na świecie marek z gatunku survival horror. Debiutująca w 1996 roku gra japońskiego studia Capcom - Resident Evil przyciągnęła przed ekrany fanów na całym świecie, oferując im pełną emocji i wrażeń rozgrywkę w tajemniczej posiadłości rojącej się od krwiożerczych zombie.

Konieczność rozwiązywania przemyślnych zagadek, zbierania wskazówek, walka z potwornymi przeciwnikami i bossami mając do dyspozycji bardzo ograniczony zasób broni i amunicji okazały się hitem, na który wielbiciele gatunku czekali i przyjęli go z ogromnym entuzjazmem. Pierwszy Resident Evil oferował nam rozgrywkę z perspektywy trzeciej osoby, gdzie odpowiednie ustawienie kamery miało często ogromny wpływ na jakość rozgrywki i podejmowane przez graczy akcje. To w pierwszej części kultowego RE poznajemy także jedne z głównych postaci serii, tj. Jill Valentine oraz Chrisa Redfielda, jak i korporację Umbrella stojącą za tajemniczymi wydarzeniami w okolicy.

 

Wydany w 1998 roku Resident Evil 2 został okrzyknięty jednym z najbardziej kultowych tytułów, które ukazały się na PlayStation. W drugiej odsłonie gry Capcom przeniosło fabułę z klaustrofobicznych pomieszczeń rezydencji na oblegane przez zombie ulice miasteczka Raccoon City, co pozwoliło twórcom spotęgować uczucie grozy i strachu, a tym samym przyciągnąć jeszcze więcej graczy. Sama mechanika gry RE2 nie różniła się od swojej poprzedniczki, a studio skupiło się na dopracowaniu fabuły, postaci i oprawy audiowizualnej. Sama historia Resident Evil 2 była tak obszerna, że gra została wydana na 2 płytach CD i stała się jedną z najszybciej sprzedających się gier w USA, odnotowując rekordowe 380,000 sprzedanych kopii podczas pierwszego weekendu.

W grze poznajemy losy kolejnych ikon serii: Claire Redfield (siostry Chrisa z części pierwszej) oraz młodego policjanta Leona S. Kennedy rozpoczynającego swój pierwszy dzień pracy w siłach Raccoon City. Gracze mogą wcielić się w obydwie postacie i rozegrać oddzielne kampanie, w których po raz kolejny przyjdzie nam walczyć z nieumarłymi – w tym przypadku Capcom udało się umieścić aż 8 zombiaków na ekranie, rozwiązywać zagadki, gospodarować swoim ekwipunkiem i mierzyć się z wymagającymi bossami.

 

Kolejna część Resident Evil o podtytule Nemesis ukazała się w 1999 roku i była ostatnią kanoniczną częscią serii wydaną na pierwszą konsolę Sony PlayStation. W nowej odsłonie wcielamy się ponownie w Jill Valentine próbującą wydostać się z opanowanego przez zombie miasta. Podtytuł Nemesis odnosi się do głównego antagonisty gry – potwora, który nieustannie ściga Jill. Jego misją jest wyeliminowanie wszystkich pozostałych przy życiu członków elitarnej jednostki S.T.A.R.S. Dzięki takiemu zabiegowi trzecia odsłona RE jawi się jako gra bardziej dynamiczna i nieprzewidywalna, bowiem nasz wróg może pojawić się w najmniej oczekiwanym przez nas momencie i tylko od nas będzie zależało czy będziemy z nim walczyć czy uciekniemy.

Resident Evil Nemesis

W Resident Evil: Nemesis pobocznym wątkiem jest epizod komandosa Carlosa Olivieiry z tajną misją zleconą przez dobrze znaną już graczom korporacji Umbrella. Gra należy niewątpliwie do kanonu najlepszych survival horrorów, i była doskonałym pożegnaniem z PlayStation.

 

Rok 2000 to okres, w którym ukazał się Resident Evil Code: Veronica. W grze po raz pierwszy wykorzystano nowe, bardziej nastrojowe efekty świetlne, dynamiczne przejścia kamery oraz generowane w czasie rzeczywistym trójwymiarowe lokacje, co pozwoliło jej osiągnąć niemal najwyższe oceny krytyków. W czwartej już części wcielamy się w postać Claire Redfield wciąż poszukującej swojego brata Chrisa. Nowy silnik gry pozwalał na nieco odmienną dynamikę gry, jednak sama rozgrywka pozostała wierna swoim pierwowzorom, oferując graczom nowe zagadki, ciekawą historię głównej bohaterki i walkę z krwiożerczymi zombie.

 

Popularność zombiaczej serii podtrzymały kolejne „klasyczne odsłony” czyli remake pierwszej części na Gamecube, oraz wydany na tą samą konsolę Resident Evil 0 będący prequelem do wydarzeń znanych z pierwszej odsłony serii. Obie gry charakteryzowały niesamowita jak na tamte czasy oprawa graficzna, oraz klimat który w nowej generacji Rezydencji Zła powoli acz sukcesywnie się ulatniał.

 

NOWA GENERACJA RESIDENT EVIL

Kolejna gra Resident Evil 4 wydana w 2005 roku okazała się przełomem w historii serii i udowodniła graczom, że warto było na nią poczekać. Długi proces produkcji wynikał między innymi z faktu aż trzykrotnej zmiany koncepcji gry, jednak w finalnej wersji gracze otrzymali produkt nowoczesny i dynamiczny, jak żadna poprzednia część RE. Przedstawiona z poziomu dynamicznej kamery zza ramienia bohatera, którym w Resident Evil 4 został Leon S. Kennedy okazała się kolejnym hitem, który zmienił na zawsze oblicze serii. W nowej grze, były już policjant wyrusza na poszukiwania porwanej córki prezydenta USA, które doprowadzają go do odludnej wioski na terenie Hiszpanii. Wyposażony w pistolet z celownikiem laserowym Leon trafia na dziwny kult Los Illuminatos, którego wyznawcy i mieszkańcy wioski zarażeni zostali nową odmianą wirusa zmieniającego ludzi w „zombie”. Resident Evil 4 odbiega jednak od znanych z poprzednich części gry klasycznych zombie na rzecz bardziej inteligentnych i nieprzewidywalnych Ganados, otwierając przed graczami całkiem nowe pole do popisu (w RE4 nie walczymy z zombie!).

Resident Evil 4

Gracze mogą bardziej precyzyjnie celować i wykonywać ataki nożem, lub kopniaki z bliska, wykorzystywać otoczenie i rozbudowany asortyment broni, na które w trakcie gry natrafiają. Tradycyjnie jednak wszystkie zasoby są ograniczone i do nas należeć będzie decyzja o walce lub ucieczce. Czekają na nas także o wiele bardziej wymagający bossowie oraz ogromny świat, pełen zagrożeń i zagadek.

 

Kolejny Resident Evil 5 mimo czerpania z świetnie przyjętej części czwartej nie zachwycał już tak bardzo, choć z pewnością oprawa audiowizualna i podrasowane możliwości rozgrywki mogły się podobać. W nowej odsłonie RE wcielamy się Chrisa Redfielda, który jako członek organizacji zwalczającej bioterroryzm przybywa do Afryki, gdzie wspólnie z nową partnerką Shevą Alomar mają zapobiec sprzedaży broni z nową odmianą wirusa znanego już z części czwartej gry. Rozgrywka w piątce stała się jeszcze bardziej dynamiczna, za sprawą wprowadzonego modelu szybkiej zmiany broni oraz współpracy z naszą nową towarzyszką broni oraz możliwości gry kooperacyjnej. Przeciwnicy w RE5 są szybcy i bardziej nieprzewidywalni, jednak sam charakter gry znacząco odbiegał od tego, który prezentowały klasyczne odsłony gry oraz część czwarta, przechodząc niejako z survival horroru w grę akcji z elementami grozy.

 

Resident Evil 6 wydany w 2012 roku to nowa koncepcja gry zaprezentowana przez Capcom, w której gracz może wcielić się w aż 7 rożnych postaci w 4 kampaniach. Towarzyszą nam dobrze znane z serii twarze Leona oraz Chrisa, a także Ada Wong, Helena Harper, Piers Nivans, Jake Muller oraz Sherry Birkin. Gra tak jak jej poprzedniczka nastawiona jest na dynamiczną akcję i grę kooperacyjną, która jak na grę akcji ma swoje dobre momenty, jednak dla fanów klasycznych Residentów nie stanowi ona dobrej kontynuacji serii.

 

Resident Evil to także seria gier z nieco bocznego toru głównej fabuły, które odnoszą się zarówno do tradycyjnych odsłon gry, jak i nowoczesnej dynamicznej rozgrywki zza ramienia głównego bohatera czy gry kooperacyjne i online, które na przestrzeni lat ukazały się na wszystkich niemal platformach. Doczekaliśmy się także re-maków HD klasycznego Residenta, jak i odświeżonych wersji części 4, 5 i 6, które ukazały się na konsolach nowej generacji.

 

RESIDENT EVIL VII

Ostatnio jednak świat fanów Resident Evil odżył na nowo, za sprawą zapowiedzianej na początek roku 2017 siódmej części gry. Resident Evil VII zaprezentowany został 14 czerwca 2016 roku na konferencji Sony na targach E3.

Pierwszy trailer zaprezentowany fanom wzbudził niemałe zainteresowanie, bowiem całkowicie odbiegał on zarówno stylistyką jak i klimatem od znanych nam gier z serii japońskiego wydawcy. Resident Evill VII przypomina na chwilę obecną bardziej zaprezentowany rok wcześniej przez Hideo Kojimę nowy Silent Hill, (który niestety nie zostanie wydany, a twórca pracuje obecnie nad nowym tytułem - to jednak inna historia). Zaprezentowane wydarzenia z RE7 prezentują nam rozgrywkę bardzo mroczną, miejscami wręcz odrażającą z perspektywy pierwszej osoby!

Capcom zaraz po pierwszej prezentacji udostępniło graczom PS4 grywalne demo, w którym wcielamy się w nieznaną nam osobę zwiedzającą opuszczony (jak by się mogło wydawać) dom. Udając się z ekipą filmową do nawiedzonej posiadłości, nasi towarzysze znikają, a my sami tracąc przytomność budzimy się w jednym z pokoi domu. Gracze mogą zwiedzać część posiadłości, która jest wręcz naszpikowana zarówno paranormalnymi aktywnościami, zagadkowymi przedmiotami i miejscami, które budzą w nas grozę i więcej pytań niż odpowiedzi. Całe demo Resident Evil 7 to jedna wielka zagadka, która pobudza emocje i fantazję fanów horroru na całym świecie.

Resident Evil VII PS4

Ciekawym zagraniem ze strony gry jest fakt przedstawienia (domyślnie) głównego antagonisty siódmej części gry jako głowy nieco specyficznej rodziny zamieszkującej posiadłość. Każda z prób ucieczki z domu kończy się tak samo – złapaniem nas przez mężczyznę, który zanim pozbawi nas przytomności wygłasza zdanie „Welcome to the family son”. Warto także podkreślić, że mimo niezbyt przyjemnej aparycji nasz wróg nie jest zombie. W grze odwiedzimy zarówno piwnice jak i strych, gdzie czekać na nas będą wywołujące gęsią skórkę manekiny czy telefon, który odsłoni przed nami nieco historię poprzedzającą wydarzenia prezentowane w wersji demonstracyjnej gry. Innym zabiegiem, który utrzymuje graczy w napięciu wykorzystywanym przez Capcom jest aktualizacja dema. Całkiem niedawno demo Resident Evil 7 na PS4 zostało zaktualizowane o nową zawartość, która może, choć wcale nie musi rozwiać kilka wątpliwości.

Nie da się ukryć, że nowy Resident Evil czerpie to co najlepsze z każdej z części gier ukazujących się od ponad 20 lat i dodaje do nich całkiem nowy wymiar, czyniąc z Resident Evill VII horror i grę grozy, która na długo zapadnie w naszej pamięci. Warto także pamiętać, że nawet mimo dema na PS4 jak i kilku trailerów wciąż nie wiemy o grze zbyt wiele, bowiem jej fabuła i mechanika stanowią coś, czym twórcy zechcą nas zapewne zaskoczyć w pełnej odsłonie gry już w styczniu 2017 roku.

Jesteśmy bardzo ciekawi jak nowa odsłona Residenta sprawdzi się w praktyce i jak zostanie przyjęta. Czy czeka nas kolejna rewolucja jak w przypadku RE4 czy jest to tylko próba i badanie gruntu przez Capcom. Ciekawe jest także to, że gra będzie grywalna na goglach wirtualnej rzeczywistości PlayStation VR co spotęguje tylko poczucie grozy i strachu w graczach, którzy zdecydują się podjąć wyzwanie Resident Evil VII.

A co wy sądzicie o serii gier Resident Evil i najnowszej odsłonie zaprezentowanej na targach E3 i w dostępnej wersji demonstracyjnej? Cała ekipa PowerPlay nie może się już doczekać nowej odsłony jednej z najbardziej kultowych gier grozy.

Komentarze do wpisu (2)

29 września 2016

Grałem w demo resident evil 7 na ps4 i już nie mogę się doczekać tej gry. Wyglada na to, że tym razem dostaniemy kawał dobrego horroru!

8 października 2016

RE 4 i 5 przechodziłem po kilka razy, 6 raz, a teraz przechodzę Resident Evil HD na PS4. Kolejna część Resideta zapowiada się niesamowicie i całkiem inaczej niż to do czego Capcom nas przyzwyczaił.

2015 © powerplay.com.pl - Wszelkie Prawa Zastrzeżone  Mapa Strony
do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl