Chcesz mieć stronę internetową, która zaspokaja rzeczywiste potrzeby użytkowników oraz jest przyjemna podczas korzystania, dzięki czemu chętniej na nią powracają? Koniecznie sprawdź więc, na czym polega UX design i jak bardzo wpływa na każdy etap interakcji osoby z serwisem – od pierwszego kontaktu aż po finalizację transakcji.
Czym jest User Experience?
UX (User Experience), czyli doświadczenie użytkownika, to ogólne wrażenia, jakie ma osoba w trakcie interakcji z produktem cyfrowym – stroną internetową bądź aplikacją. Dotyczy ono wszelkich aspektów tego kontaktu, takich jak użyteczność, wydajność, dostępność, poczucie satysfakcji, a nawet przyjemność doświadczana podczas korzystania z serwisu. Aktualnie na rynku nowych technologii panuje tak duża konkurencja, że dbałość o wysoki poziom UX nabiera wyjątkowej wagi. Intuicyjna w użyciu, estetycznie i komunikacyjnie spójna strona internetowa szybciej przyciągnie oraz zatrzyma potencjalnych klientów.
Definicja UX designu
UX design to skrót od user experience design. Polega on na optymalizacji produktu cyfrowego w taki sposób, by zapewniał jak najlepsze doświadczenia użytkownikowi. UX design bywa często mylnie utożsamiany z projektem interfejsu. Tymczasem koncentruje się on nie tylko na estetyce, lecz także wielu innych aspektach, choćby na zapewnieniu w pełni intuicyjnej obsługi. Przed udostępnieniem strony internetowej bądź aplikacji użytkownikom należy ją przetestować pod względem prostoty wykonywania zadań, reakcji emocjonalnych i wielu innych czynników wpływających na doświadczenie korzystających z niej osób.
Na co wpływa UX design strony internetowej?
User Experience design odgrywa istotną rolę zarówno z perspektywy użytkowników strony internetowej czy aplikacji, jak i rozwoju biznesu. Pozytywnie oddziałuje na różne kwestie, takie jak:
Prezentacja produktu
Poprzez odpowiednie zaprojektowanie interfejsu UX design sprawia, że strona internetowa i przedstawiona na niej oferta są automatycznie postrzegane jako bardziej wartościowe, a to zwiększa chęć zakupu, nawet za wyższą cenę.
-
Reputacja marki i lojalność klienta
Pozytywne doświadczenia użytkownika wynikające z dobrego UX designu budują lepszą reputację marki. Firmy dbające o User Experience odbiorcy mogą uważać za bardziej wiarygodne. Klienci są też wobec nich bardziej lojalni, skłonni do powrotu na ich stronę internetową oraz polecenia innym proponowanych produktów czy usług.
-
Personalizacja rozwiązań
UX design służy również personalizacji interfejsu strony internetowej, dokładnemu dopasowaniu go do charakteru marki. To z kolei przekłada się na wzrost wartości serwisu dla klienta oraz poczucie znalezienia rozwiązania adekwatnego do swoich potrzeb.
-
Konwersje i sprzedaż
Ostatecznie UX design nie pozostaje bez wpływu na konwersje i sprzedaż. Gwarantując prosty i przyjemny proces zakupowy oraz wyeksponowanie istotnych informacji, dobry UX jest w stanie znacząco zwiększyć firmowe przychody.
-
Minimalizacja kosztów obsługi klienta
Poprzez zapewnienie prostego w obsłudze interfejsu UX design zmniejsza potrzebę wsparcia klienta i związane z tym koszty obsługi. Użytkownicy, którzy mogą łatwo i samodzielnie znaleźć potrzebne informacje, rzadziej będą korzystali z pomocy.
Jeżeli zależy Ci na witrynie gwarantującej pozytywne doświadczenie klientom, możesz skontaktować się z projektującą nowoczesne strony internetowe w Lublinie agencją IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe. Jak widać, UX design oddziałuje na wiele aspektów działalności biznesowej, począwszy od satysfakcji użytkowników i efektywności korzystania ze strony internetowej, poprzez lojalność klientów i generowanie przychodów, aż po reputację marki oraz redukcję kosztów obsługi klienta. Firmy planujące budowę swojej strony internetowej powinny więc zainteresować się stworzeniem serwisu zgodnego z dobrymi zasadami UX designu. Dzięki temu zyskują narzędzie dotarcia do klientów zapewniające im przewagę na rynku.
Materiał zewnętrzny